کاهش نرخ بازگشت به زندان بعد از آزادی با اشتغال زندانیان گزارش‌های ویژه هواشناسی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود بیشترین و کمترین ثبت‌نام اربعین برای کدام استان‌هاست؟ | خراسان رضوی رتبه دوم بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اربعین دو رشته جدید به آزمون دادگستری افزوده شد بانک شیر مشهد نیازمند اهداکننده بیشتر توزیع مواد مخدر در فضای مجازی رو به افزایش است تشدید نظارت در پایگاه‌های مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه آخر ماه صفر  دلایل اهمیت منیزیم برای بدن چیست؟ همه‌گیری تب دنگی | آخرین وضعیت استقرار پشه آئدس در کشور (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) فقط ۴۴ درصد شیرخواران، تغذیه با شیر مادر را طی ساعت اول تولد آغاز می‌کنند کودک مرگ مغزی در مشهد به دو بیمار بینایی بخشید (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) رسیدن اورژانس مشهد به محل مأموریت، با سه دقیقه تاخیر | استاندارد کشوری برای رسیدن به محل، ۱۲ دقیقه، اما در مشهد ۱۵ دقیقه است کلاهبرداری از موبایل فروشی‌های مشهد با رسیدساز روزانه ۴ نفر در تصادفات رانندگی خراسان رضوی کشته می‌شوند نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) انجام ۳ هزار پرواز رفت و برگشت به عراق در ایام اربعین این غذاها را بخورید تا «آلزایمر» شما را فراموش کند هزینه این عمل زیبایی میتواند ابتلا به HIV باشد! نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد + لینک مشاهده نتایج
سرخط خبرها

تشدید نظارت در پایگاه‌های مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه آخر ماه صفر 

  • کد خبر: ۲۴۳۴۴۳
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
تشدید نظارت در پایگاه‌های مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه آخر ماه صفر 
رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۵ پایگاه مراقبت سندرومیک در مرز‌های ورودی، بر سلامت زائران خارجی در دهه پایانی ماه صفر نظارت دارند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه تمامی افرادی که از سایر کشور‌ها وارد کشور می‌شوند تا به حرم رضوی مشرف شوند یا عازم کربلا هستند، در پایگاه مرزی تحت مراقبت‌های سندرومیک قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مراقبت مرزی در لطف‌آباد، باجگیران، دوغارون، سرخس و فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد قرار دارد. 

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های مراقبت مرزی ۱۶ تا ۱۷ مورد بیماری سندرومیک بررسی می‌شود، تصریح کرد: براساس علائم بیماری فرد، نمونه‌گیری لازم برای بیماری‌های محتمل از فرد به عمل می‌آید. 

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه در مرز افغانستان که کانون بیماری فلج اطفال و سرخک است، تاکید بیشتر بر بررسی موارد مشکوک به این بیماری است، عنوان کرد: علاوه‌براین، همه افرادی که از مرز افغانستان وارد می‌شوند، واکسن سرخک و فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ورودی از مرز‌ها به خصوص مرز افغانستان در دهه پایانی ماه صفر تا دوبرابر افزایش می‌یابد و حدود سه هزار نفر در روز از این مرز عبور می‌کنند. 

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه تجهیز امکانات و نیروی انسانی پایگاه‌های مراقبت مرزی از جمله برنامه‌هایی است که برای دهه پایانی ماه صفر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای دهه پایانی ماه صفر هلال‌احمر و نیرو‌های نظامی و انتظامی نیز در پایگاه‌های مراقبت مرزی به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌آیند تا از ورود افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار به کشور جلوگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->